Mimmie sieraden

Ontwerp, Drukwerk
Goudsmid Nicole Iseger startte ruim twaalf jaar geleden met het maken van handgemaakte oorbellen, hangers en ringen. In 2020 stopt ze zelfs met haar baan om zich volledig te kunnen richten op haar eigen onderneming: Mimmie Sieraden. De sieraden die ze nu maakt zijn uniek: moedermelk- en herinneringssieraden. Om haar werk meer bekendheid te geven, wilde ze graag een op maat gemaakte brochure waarin het bijzondere van haar producten terug te zien is. Samen met Nicole keken we naar haar doelen en wensen en hebben we zowel het ontwerp als het drukwerk mogen verzorgen.
Mimmie sieraden ring in cadeauverpakking

‘Een unieke en tastbare herinnering’

Zo omschrijft Nicole haar persoonlijke sieraden. “Borstvoeding geven is niet voor alle moeders vanzelfsprekend. Ook bij mij was dit een uitdaging”, vertelt ze. Haar eigen ervaring inspireerde haar om moedermelksieraden te maken. “Ik dacht: ‘Laat ik het gewoon eens proberen’ en ben het gewoon gaan doen.” Hierbij kreeg ze hulp van een chemicus uit het Emma Kinderziekenhuis. “Daar ben ik heel dankbaar voor”, vertelt Nicole “Ik ben nu zelf gespecialiseerd in het chemische proces dat voor het maken van deze sieraden nodig is. Daarom kan ik 100% achter mijn sieraden staan.” Naast moedermelk kan ze ook as, haren of een stukje van de navelstreng verwerken in de sieraden.

Professionele prioriteit

Nadat Nicole in 2020 stopte met haar baan, opende ze in hetzelfde jaar haar eigen atelier in Vianen. Dat bleek een goede zet. Ook startte ze met reclame maken en had ze tijd om nóg meer creativiteit in haar producten te steken. Inmiddels heeft ze zoveel sieraden mogen maken, dat ze besloot een mooie brochure te laten maken met hierin een verzameling van haar mooiste creaties. De vormgeving, productie en inhoud van de brochure moesten aansluiten op het unieke karakter van haar sieraden.De brochure mocht geen ‘one size fits all’ product worden. Over het concept is dan ook goed nagedacht. Samen met Maria, media-adviseur in Vijfheerenlanden, zette Nicole haar wensen op een rij waarna onze ontwerpers en vormgevers aan de slag konden gaan.

Het resultaat is een modern vormgegeven boekje in carré-vorm (vierkant), gedrukt in de huisstijlkleuren van Mimmie Sieraden: zachtroze, wit en roségoud.  Deze kleuren stralen liefde en zachtheid uit, precies zoals de sieraden zelf. In het boekje staan citaten die zijn gedrukt op doorschijnend Cromatico-papier. De afbeeldingen die op de volgende pagina staan kun je hierdoor al subtiel zien. Het logo, een sierlijke letter ‘m’, schittert letterlijk op de cover dankzij het gebruik van goudfolie. Nicole is enthousiast over het eindresultaat en beschrijft het als ‘een schitterend boekje’.

Van krantadvertentie naar een unieke brochure

Nicole vertelt hoe het contact met Kontakt Mediapartners verliep: “Maria belde mij eigenlijk voor een mooie advertentiepositie in Het Kontakt, maar op dat moment was ik in gedachten al bezig met het boekje dat ik wilde laten maken. Toen ik Maria hierover vertelde, reageerde ze gelijk enthousiast. Zij kon mij hierbij helpen, vertelde ze. Ze vroeg mij om snel langs te komen om mijn wensen te bespreken en eigenlijk alles wat ik in gedachten had, was mogelijk. Ook een prijsopgave ontving ik snel.”

Daarna werd het ontwerp gemaakt, alle boekjes gedrukt, gebonden én afgeleverd bij Nicole in haar atelier in Vianen. “Ik geef ze mee aan elke klant of geïnteresseerde. Ook liggen mijn brochures bij locaties zoals het ziekenhuis dat mij geholpen heeft met het ontwikkelen van mijn sieraden. Daarnaast vind je ze ook bij ’De Kaboutertuin’ in Utrecht, een begraafplaats voor kindjes.” Deze verfijnde brochure laat zien wat Nicole en haar sieraden kunnen doen: mooie herinneringen tastbaar maken.

Nicole van Mimmie sieraden
Ook een brochure geheel in eigen stijl laten maken?
Bij Kontakt Mediapartners regelen we het voor je! Van het ontwerpen tot het schrijven van de teksten en van goudfolie tot Cromatico-papier, voor ons niets te gek!

Martin Lens

Sales Development Manager

0651046775

m.lens@kmp.nl