Aantrekkelijk en gratis mee te nemen
Het resultaat mag er zijn: de krant staat vol met wandel-, fiets- en vaarroutes, bezienswaardigheden in het hele Groene Hart en er is een uitgebreide agenda met evenementen in de regio. Er is een afwisseling tussen redactionele artikelen, gesponsorde content en advertenties. Bij de vormgeving werd gelet op de aantrekkelijkheid van de krant; bovendien is duidelijk op de cover aangegeven dat de krant gratis mee te nemen is.
Eerste editie nog voor de zomervakantie
De eerste editie van de recreatiekrant werd verspreid in de eerste week van juli 2023 via VVV’s, toeristische locaties en accommodaties. Het was een uitdaging om de krant te realiseren in een zeer korte tijd, maar dankzij een strak gecoördineerde actie van alle partijen is het gelukt om nog voor de zomervakantie 40.000 exemplaren op de belangrijkste locaties in het Groene Hart te hebben liggen.
Uitgebreide campagne rond lancering
De lancering van de eerste editie wordt met een grote on- en offline campagne ondersteund. Dit omvat de volgende onderdelen:
- Online banners bij de zes verschillende uitgeverijen die actief zijn in het gebied van het Groene Hart
- Het plaatsen van branded content op de kanalen van Kontakt Mediapartners
- Een printcampagne d.m.v. advertenties in de diverse nieuwstitels, uitgegeven in het Groene Hart
- Persbericht inclusief foto van overhandiging eerste exemplaar, plaatsing online van het persbericht op alle Het Kontakt-nieuwswebsites in het Groene Hart