Het zwembad heeft in het verleden voor hete vuren gestaan. Vanwege bezuinigingen was het lange tijd de vraag of het zwembad open kon blijven. Uiteindelijk werd besloten om het zwembad te privatiseren. Dankzij verschillende acties en sponsoren, vooral de oprichting van Stichting Sportkoepel Nieuw-Lekkerland, kan er de komende jaren toch gezwommen worden en gloort er een hoopvolle toekomst voor zwembad Schoonenburg.
In 2023 richt de Stichting zich vooral op zaken rondom het zwembad, waaronder de ontwikkeling van een website. “Eerlijk toegegeven, ik ben wat sceptisch als het op online media en websites aankomt”, vertelt Gezinus Goeree, penningmeester van De Stichting. “Lokale inwoners weten het zwembad toch wel te vinden. Maar voor toeristen of nieuwe inwoners is een website zeker een sterk communicatiemiddel. Een grote plus is het geïntegreerde ticketsysteem, waardoor bezoekers eenvoudig online tickets en abonnementen kunnen kopen.”
Om de verkoop van abonnementen te promoten maakten ze al gebruik van advertenties en is er een redactioneel artikel ingezet bij Het Kontakt. Gezinus: “Na geïnformeerd te hebben bij een aantal andere partijen zijn we vanwege het goede contact en een gunstige prijsstelling toch bij Kontakt Mediapartners uitgekomen voor het webdesign. Dat jullie een lokale partij zijn is daarnaast ook zeker een pré.” Hij kijkt terug op een prettige samenwerking: “Met name de snelheid van oplevering als ook de respons op vragen of punten van verbetering werden proactief opgepakt. Al met al verliep de samenwerking goed.”
Op de vraag of de website zijn toegevoegde waarde al heeft bewezen heeft Gezinus nog geen antwoord. “Met alle drukte rondom het huidige zwemseizoen hebben we nog geen tijd gehad om ons goed in de statistieken te verdiepen, maar zowel de losse kaartverkoop als de verkoop van abonnementen lopen goed. Zo mochten we half juni al de 10.000e bezoeker verwelkomen.”