Een bedrijfsvideo voor een compleet beeld
We adviseerden Rens om een bedrijfsvideo te laten maken, omdat hij hiermee (potentiële) klanten een goed beeld geeft van zijn nieuwe winkel. We kozen voor video omdat bewegend beeld meer aandacht trekt en beter blijft hangen dan statische foto’s of tekst.
Samen met Rens hebben we een lijst gemaakt van de verschillende scènes die in de video moesten komen: een ‘shotlist’. Hierin kwamen onder andere de moderne en ruime winkel, verschillende merken fietsen en een kijkje achter de schermen in de werkplaats aan bod. Deze shotlist zorgde voor structuur tijdens de filmdag en voorkwam dat er iets werd vergeten. Na het filmen zijn de ruwe beelden bekeken en zijn we begonnen met het monteren van de video. Het eindresultaat hebben we aan Rens en zijn collega’s gepresenteerd: een compacte en gevarieerde video die een compleet beeld geeft van de nieuwe winkel.
Kijkers via lokale en nationale media
Na het maken van de video, was ons werk nog niet klaar. Een video heeft immers weinig nut als niemand hem bekijkt. Daarom werkten we samen met Rens aan een plan om de video onder de aandacht te brengen. Allereerst plaatsten we de video in een advertorial, een advertentie in de vorm van een nieuwsartikel, op de website en en in de app van Het Kontakt Tiel. Met banners op dezelfde platformen vergrootten we de zichtbaarheid nog meer. Lokale nieuwslezers uit Tiel kwamen de video zo tegen tijdens het lezen van nieuwsartikelen.
Om een nog breder publiek te bereiken, maakten we een advertentiecampagne op Facebook en Instagram. De campagne liet de video zien aan mensen binnen de doelgroep van Style Cycles, gebaseerd op basis van leeftijd, locatie en geslacht.
Drie weken: meer dan 30.000 keer bekeken
Het resultaat was verbluffend: de video werd een groot succes! Style Cycles Fietsplezier ontving veel positieve reacties. Rens en zijn team waren niet alleen trots op hun prachtige nieuwe winkel, maar ook op het indrukwekkende aantal views: binnen drie weken werd de video dankzij onze promotie maar liefst 30.000 keer bekeken.