Style Cycles Fietsplezier

Video, Copywriting, Mediaplan
Style Cycles, een bekende fietsenwinkel in Tiel met bijna 20 jaar ervaring, opende onlangs een nieuwe locatie in dezelfde stad. Hoewel de originele winkel goed bezocht wordt door fietsers uit de regio, was de nieuwe locatie, nog relatief onbekend bij veel potentiële klanten. Mede-eigenaar Rens Dingemans zocht naar manieren om de nieuwe winkel effectief te promoten, wij hielpen hem met ons idee: een professionele bedrijfsvideo.

Een bedrijfsvideo voor een compleet beeld

We adviseerden Rens om een bedrijfsvideo te laten maken, omdat hij hiermee (potentiële) klanten een goed beeld geeft van zijn nieuwe winkel. We kozen voor video omdat bewegend beeld meer aandacht trekt en beter blijft hangen dan statische foto’s of tekst.

Samen met Rens hebben we een lijst gemaakt van de verschillende scènes die in de video moesten komen: een ‘shotlist’. Hierin kwamen onder andere de moderne en ruime winkel, verschillende merken fietsen en een kijkje achter de schermen in de werkplaats aan bod. Deze shotlist zorgde voor structuur tijdens de filmdag en voorkwam dat er iets werd vergeten. Na het filmen zijn de ruwe beelden bekeken en zijn we begonnen met het monteren van de video. Het eindresultaat hebben we aan Rens en zijn collega’s gepresenteerd: een compacte en gevarieerde video die een compleet beeld geeft van de nieuwe winkel.

Kijkers via lokale en nationale media

Na het maken van de video, was ons werk nog niet klaar. Een video heeft immers weinig nut als niemand hem bekijkt. Daarom werkten we samen met Rens aan een plan om de video onder de aandacht te brengen. Allereerst plaatsten we de video in een advertorial, een advertentie in de vorm van een nieuwsartikel, op de website en en in de app van Het Kontakt Tiel. Met banners op dezelfde platformen vergrootten we de zichtbaarheid nog meer. Lokale nieuwslezers uit Tiel kwamen de video zo tegen tijdens het lezen van nieuwsartikelen.

Om een nog breder publiek te bereiken, maakten we een advertentiecampagne op Facebook en Instagram. De campagne liet de video zien aan mensen binnen de doelgroep van Style Cycles, gebaseerd op basis van leeftijd, locatie en geslacht.

Drie weken: meer dan 30.000 keer bekeken

Het resultaat was verbluffend: de video werd een groot succes! Style Cycles Fietsplezier ontving veel positieve reacties. Rens en zijn team waren niet alleen trots op hun prachtige nieuwe winkel, maar ook op het indrukwekkende aantal views: binnen drie weken werd de video dankzij onze promotie maar liefst 30.000 keer bekeken.

Wil jij je bedrijf ook online promoten?
Kontakt Mediapartners regelt het voor je! Van een video schieten tot het doorvoeren in al je commerciële uitingen. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jou in huis hebben.

Martin Lens

Sales Development Manager

0651046775

m.lens@kmp.nl