Thuisin Tiel

Ontwerp
Weinig tijd, veel werk én het streven naar groot succes. Dat alles komt terug in het project voor de interieurwinkel Van Wijk. We maakten in één dag tijd een complete krantbijlage om het btw-vrije weekend van de winkel te promoten. De vier pagina’s tellende bijlage sluit helemaal aan op de huisstijl van de winkel en zorgde voor een superdruk weekend!

Op maat gemaakt, lokaal gepromoot voor Thuisin

“Ons doel is creatieve oplossingen te bieden waarbij wij ons altijd inleven in de persoonlijke wensen van onze klant.” Zo staat vermeld op de site van Thuisin, een landelijke organisatie van interieurwinkels. Dit doet de organisatie in de breedste zin van het woord. Van verf tot raamdecoratie en van vloeren tot op maat gemaakte kasten en behang, bij de Thuisin winkels zit je goed.

Wim van Beek is sinds 2019 manager van de interieurwinkel Van Wijk in Tiel. Hier kun je terecht voor onder andere pvc-vloeren, raamdecoratie en behang. De winkelmedewerkers geven advies en regelen, als je dat wilt, ook de montage. Begin dit jaar (2022) sloot Wim zijn winkel aan bij de groep Thuisin. Door samen te werken met winkels door het hele land breidde hij zijn kennis van de markt uit. “Het is fijn om te kunnen sparren met andere interieurprofessionals”, vertelt hij. Daarbij heeft Thuisin als groep beschikking over onder andere marktanalyses en inkoopvoordeel. Als lid profiteer je daar ook van.

ThuisIn Tiel Wim van Beek

Btw-vrij weekend

Als Thuisin winkel kun je meedoen aan verschillende activiteiten. “Wij besloten een btw-vrij weekend te organiseren”, vertelt Wim. Tijd dus om heel Tiel en omstreken op de hoogte te brengen van deze mooie aanbiedingen! De promotie liep voor een deel via de kanalen van Thuisin. “Maar we wilden ook lokaal publiciteit creëren”, legt Wim uit. “Daarom belde ik met Martin van Het Kontakt. Hij kwam gelijk langs en luisterde goed naar mijn verhaal.”

Na het gesprek stelde Martin twee mogelijkheden voor; ofwel een mooie advertentie op de achterkant van de krant of kies voor de vier pagina’s in het midden van de krant. “Het mooie van een katern middenin, is dat hij uitneembaar is”, legt Martin Lens, media-adviseur van Het Kontakt Tiel, uit. “We geven ondernemers vaak wat extra exemplaren zodat ze deze zelf ook naar klanten kunnen sturen en op leestafels kunnen leggen.”

Opmaak

Na het overwegen van de voor- en nadelen, koos Wim voor het laatste: “Nadat Martin uitlegde wat er nodig was voor een advertentie antwoordde ik gelijk ‘Prima, gaan we regelen’. Maar dat was veel te enthousiast. Want ik kan zelf geen advertenties maken.” Wim vertelt dat hij de communicatieafdeling van Thuisin ook nog om hulp gevraagd heeft. Maar zij hadden het druk en konden dat niet voor de deadline regelen. Er moest snel gehandeld worden. “Ik belde in paniek weer met Martin”, vertelt Wim lachend. “Toen ontdekte ik al snel hoe flexibel de organisatie van Kontakt Mediapartners is. Want dat was helemaal geen probleem. Martin regelde dit via de eigen studio.” Binnen één werkdag, keurig voor de deadline, stonden er vier opgemaakte pagina’s klaar om de krant in te gaan. Vol met visueel aantrekkelijke foto’s, korte beschrijvende teksten en een grote aankondiging van de aanbieding zonder schreeuwerig over te komen.

Succes

Wim kreeg uiteraard eerst een proef te zien voordat de vier pagina’s geplaatst werden. “Ik ben echt trots op het resultaat, onze winkel is zo mooi neergezet. Er is in no time een fantastisch middenkatern gemaakt. Het zag er gelikt uit met mooie kleuren en een verdeling die helemaal klopt.”

Na het verspreiden van de krant stroomden de positieve reacties binnen. Vrienden, kennissen en klanten hadden de advertentie gezien. En het belangrijkste: “We hebben het dat weekend hartstikke druk gehad. Veel mensen kwamen winkelen omdat ze de advertentie hadden gezien.”

Wim en zijn team hebben hun doelstellingen gehaald én veel lol gehad tijdens het btw-vrije weekend. “Ik ben supertevreden over het resultaat, de samenwerking en de aanpak van Martin en zijn collega’s.” Volgend jaar kan er weer btw-vrij gewinkeld worden bij Thuisin in Tiel. Wim weet zeker dat ook een volgende editie een succes wordt. Martin sluit af met “Ik ben blij voor Wim en zijn team dat het weekend zo’n succes is geworden. Mooi dat wij hier een bijdrage aan mochten leveren.”

Wil jij ook je bedrijf succesvol promoten?
Profiteer dan van de vele mogelijkheden van Kontakt Mediapartners. Campagnes in de krant, posters, flyers én online promotie. Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor jou in huis hebben.

Martin Lens

Sales Development Manager

0651046775

m.lens@kmp.nl